הדשא שלי יהיה ירוק יותר

הדשא כבר לא ירוק כמו של השכנים? הפרחים כבר פחות צבעוניים ויפים? הגדר כבר קצת עקומה? הגיע הזמן לשפץ את הגינה!

שיפוץ הגינה כמו שיפוץ הבית ייתן משב רוח מרענן, ישפר את רמת החיים ויתרום רבות לאווירה נעימה וכיפית. בנוסף אירוח חברים או משפחה בגינה יכול להפוך לאירוע מהנה במיוחד, והילדים? רק טוב יצא להם מזה.

שיפוץ חכם וממוקד, יכול אף לעלות את ערך הבית - חלומו של כל מוכר נכס.

אז לפני הכל, תחשבו ותחלמו...

תחשבו מה תמיד רציתם שיהיה לכם בגינה. יש סגנונות ואלמנטים רבים וצריך להחליט מה הכי נכון ומתאים לכם. לרוב, החצר היא החלק הכי גדול בבית שניתן לארח בו, ואם היא תהיה מפנקת, סביר להניח שאת רוב הבילוי המשפחתי והחברי תקיימו בה. אז צריך לחשוב טוב-טוב מה מוסיפים, על מה מוותרים ומה התקציב העומד לרשותנו.

אז... יוצאים לדרך!

שלב ראשון – חשיבה

  1. יש בבית ילדים? חשוב להשאיר להם מספיק מרחב של שטח. כזה שיאפשר להם לרוץ ללא הפרעה, לצד מתקני משחקים כאלו ואחרים.

  2. דשא, ריצוף, דק, או הכל ביחד? שלב מכריע ביותר, שכן מדובר בהחלטה הכי גורלית בעיצוב הגינה. דשא יכניס לכם המון צבע לחיים, ישתלב מדהים עם הצמחייה, והילדים יעדיפו אותו על פני כל משטח אחר. רק צריך לקחת בחשבון שדשא דורש השקעה רבה של טיפוח ותקציב. לעומת זאת, דשא סינטטי הפך בשנים האחרונות לשם דבר בגינות הישראליות, וההשקעה החד פעמית מוכיחה את עצמה לטווח הארוך.

 

דשא סינטטי. השקעה חכמה לטווח הארוך

 

אופציה שנייה היא ריצוף. מכיוון שריצוף הוא אלמנט יקר, כדאי לא להיגרר אחרי אופנות (שמשתנות במהרה) אלא לחשוב מה מתאים לאופי הבית. חשוב לתכנן ולבחור אותו בקפידה,  כדי שהישיבה בחוץ תהיה חוויה נעימה כל פעם מחדש.  הריצוף צריך להתאים לבית, לשטח, לטעם שלכם וגם לתקציב .יש לחשוב על הפעילות המתוכננת על המשטח הזה, וכמובן לחשוב על התחזוקה.

 

אופציה שלישית היא בניית דק בגינה, שיכולה לבוא לצד הדשא או לצד הריצוף, ולאו דווקא על חשבונם. דק בגינה משדרג בכמה רמות את נראות הבית, ואנשים רבים מרוצים מעצם קיומו. התקנת דק בגינה גורמת לה בין רגע להיראות מעוצבת, מאורגנת, יוקרתית ועכשווית יותר. הדק מאפשר מרחב פעולה נעים וקל יחסית לתחזוקה, והוא יכול להיות מושלם לטובת פינת אירוח, פינת משחק לילדים או מסביב לבריכה. משטח הדק צריך להשתלב עם סגנון הבית והגינה כולה.

 

דק ישדרג לכם את הגינה, וישמש אתכם באופן יומ-יומי

 

  1. תחשבו איזו צמחיה אתם רוצים בגינה שלכם? עצי פרי, צמחים מטפסים, שיחים פרחוניים. מומלץ להיוועץ עם גנן, שימליץ לכם על הצמחייה המתאימה ביותר לגינה שלכם (הגנן לוקח בחשבון פרמטרים של אור/אדמה/השקיה – שחשובים ביותר).

  2. בונוסים לגינה – תוכלו לצ'פר את הגינה במתקנים אטרקטיביים ומהנים במיוחד: פינת זולה נחמדה עם ערסלים,  ג'קוזי או האט טאב להתפנקות אחרי יום עבודה, "בור אש" או עמדת פוייקה, שיעשו לכם ערבים בלתי נשכחים עם החברים או עם המשפחה, מזרקות או אפילו בריכת שחיה בגודל המתאים.

 

בונוס מומלץ במיוחד הוא לקבוע שטח מיועד לגידול ערוגה ביתית. טיפול וטיפוח ערוגת תבלינים/פרחים/ ירקות - חוויה משפחתית מומלצת ומגבשת ביותר, וכמובן שימושית מאוד. כל אחד ישמח שיהיה לו שיח לימונית או עלים של נענע זמינים, בכדי לפנק את האורחים בתה חם, טרי ובריא.

 

 

ערוגה בבית - רק טוב יצא לכם מזה

 

שלב שני - תקציב

 

כמה זה יעלה לנו?

תחילה, חשוב שתקבלו החלטה מראש על התקציב שאתם מוכנים להשקיע. זה ממש לא קשה להשתולל ולאבד את הראש כשנכנסים לפרויקט שכזה. יש הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע על גודל התקציב: דשא רגיל או סינטטי, חיפויים פשוטים או מיוחדים, בנייה של מסלעות, בריכת נוי או מזרקה קנויה. פרמטרים משמעותיים ביותר הם גיל וגודל הצמחייה וריהוט הגן שתבחרו להוסיף. לשני הפרמטרים האלו יש מגוון רחב של אפשרויות, ובהתאם לתקציב תוכלו לבנות תכנית מסודרת, שבסופה לא תעלו מהמחיר שתהיו מוכנים לשלם. 

בעולם אינטרנטי כמו שלנו, תוכלו להשוות מחירים בין כל דבר העולה על רוחכם. רהיטים/צמחייה בהזמנה מחו"ל, יכולים להיות זולים יותר מאשר בארץ – שווה לבדוק זאת.

כדאי ומומלץ במדינה חמה כמו שלנו להשתדל לבחור בגינה חסכונית במים  - יש הרבה דרכים ופתרונות לכך, זה שווה גם לכיס וגם לסביבה.

 

שלב שלישי – אנשי מקצוע

אחרי שהגעתם להחלטה וגיבשתם דעה לגבי איך תראה הגינה החלומית שלכם, זה הזמן לפנות לאיש מקצוע שיידע להכווין אתכם בצורה מקצועית. אדם שבא מהתחום יוכל לתדרך אתכם כיצד לנצל את המקסימום מהמינימום, ויחסוך לכם הרבה כאב ראש.

בנוסף יש אנשי מקצוע שבונים הדמיה בתלת מימד, בה ניתן לראות כיצד תראה הגינה שלכם בעוד כמה ימים, כך שאפשר לרדת לפרטים הקטנים, ולהיות בטוחים ב-100% בכל צעד.

כיצד תמצאו איש מקצוע אמין? הדרך הקלה והפשוטה ביותר היא קבלת המלצה מקרובי משפחה או מחברים. איש מקצוע שעשה את עבודתו נאמנה ומקבל עליה תשבחות מקרוביכם הוא בהחלט האדם הראוי להיכנס אליכם לגינה.

 

שלב רביעי ואחרון - ליהנות

אז לסיכום, פרויקט של שיפוץ וחידוש הגינה לא חייב להיות כזה מסובך ויקר, ויש פתרונות זולים וטובים כמעט לכל דבר. אם תדעו לתכנן אותו נכון, לשלב בו מה שאתם רוצים ואוהבים בהתאם לתקציב, בליווי איש מקצוע אמין - בזמן מועט תוכלו לקבל את גינת החלומות שלכם. גינה שתעלה את רמת החיים שלכם בכמה רמות, ותכניס לכם צבע לחיים ולנשמה.

עכשיו נותר לבקש מהילדים לקטוף את פרי עמלם מהערוגה בגינה, להכין סלט מפנק, קנקן תה חמים, לשבת על הדק, ולנשום לרווחה. בהצלחה.

 

גינה עם מתקנים - חגיגה לילדים.